Köp vilkor

När du som privatperson anger dina uppgifter hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi följer GDPR (General Data Protection Regulation) och skyddar dina uppgifter enligt dess riktlinjer. Du har rätt att begära att få ta del av de uppgifter vi har registrerat om dig samt begära rättelse eller borttagning från vårt kundregister om du anser att informationen är felaktig eller irrelevant. För att göra en sådan begäran, vänligen kontakta vår kundservice via hemsidan kontakta oss.

 

Garanti

Vi erbjuder en garanti på 6 månader för alla Babify-produkter. Efter 6 månader övergår bevisbördan till konsumenten enligt gällande lagstiftning. Garantin gäller endast för barnvagnens hjul eftersom gummit kan slitas ut vid frekvent användning. Om hjulen går sönder kan du få nya genom att kontakta oss via e-post. Garantin gäller inte för övriga delar av barnvagnen, och dessa delar kan endast gå sönder om maxvikten för respektive del och korgen inte följs.

Observera att garantin inte täcker fel som uppstått på grund av normalt slitage eller bristande underhåll. Normalt slitage betraktas inte som ett ursprungligt fel. När det gäller en vara som godkänns för reparation är det konsumenten som ansvarar för fraktkostnaden för varan. Efter reparationen har utförts kommer produkten att skickas tillbaka till dig utan några fraktkostnader, det vill säga kostnadsfritt för dig som kund.

 

Ej uthämtade leveranser

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen inom den angivna tidsramen på avin från utlämningsstället. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämtar ut det på utlämningsstället kommer det att returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera en kostnad på 500 SEK för frakt och administration i samband med detta. Om dessa kostnader inte betalas kan ärendet överlämnas till ett inkassobolag för vidare åtgärder.

 

Ändring av beställning

Du har rätt att ändra eller avbryta din beställning inom maximalt 30 minuter. Efter denna tidsperiod hanteras ärendet som en retur.

 

Öppet köp

Observera att du inte har ångerrätt för en vara där förseglingen har brutits och som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygien skäl. Enligt Distans avtalslagen har du dock rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar för övriga varor. När du kontrollerar en vara bör du göra det på samma sätt som i en fysisk butik. Om varan har använts eller hanterats oförsiktigt så att den inte längre kan säljas som ny blir du ansvarig för att ersätta webbutiken för varans värdeminskning (beloppet kan variera från 300 SEK upp till varans totala pris beroende på värdeminskning). Du bör öppna förpackningen så varsamt som möjligt och skicka tillbaka den tillsammans med varan.

 

Reklamationer

Om du har mottagit en skadad produkt (transport skada) eller om vi har skickat fel vara är det viktigt att du reklamerar varan inom 48 timmar och skickar en tydlig video så att våra specialister kan hantera ditt ärende. Om produkten har skadats under transporten kommer vi att antingen byta ut de skadade delarna eller vid behov skicka en helt ny produkt till dig. När det gäller reklamationer av varor som har köpts i vår webb shop (distans kunder) och godkänns för reparation är det konsumenten som ansvarar för fraktkostnaden för varan. Efter reparationen har utförts kommer produkten att skickas tillbaka till dig utan några fraktkostnader, det vill säga kostnadsfritt för dig som kund.

 

Avtal

Vi förbehåller oss rätten att när vi finner lämpligt uppdatera, ändra eller ersätta olika delar av dessa köpevillkor genom att publicera uppdateringar och ändringar på vår hemsida. Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera vår hemsida för eventuella ändringar. Genom att fortsätta använda eller få åtkomst till vår hemsida eller tjänster efter publicering av ändringar i dessa användarvillkor godkänner du dessa ändringar.

Genom att besöka vår webbplats och/eller genomföra köp hos oss ingår du i vår "Tjänst" och samtycker till att vara köp villkor samt retur policy. Dessa användarvillkor gäller för alla användare av webbplatsen, inklusive men inte begränsat till webbläsare, leverantörer, kunder, handlare och/eller bidragsgivare av innehåll.

Läs dessa användarvillkor noggrant innan du går in på eller använder vår webbplats. Genom att gå in på eller använda någon del av webbplatsen samtycker du till att vara bunden av dessa användarvillkor. Om du inte godkänner samtliga villkor i detta avtal har du inte rätt att komma åt webbplatsen eller använda några av våra tjänster. Om dessa användarvillkor betraktas som ett erbjudande är ditt godkännande uttryckligen begränsat till dessa användarvillkor.

 

Leveranstid

✅ Beräknad leveranstid är ca 1-5 arbetsdagar om man betalar med Swish eller bankkort.

✅ Beräknad leveranstid är ca 10-14 arbetsdagar om man betalar med Klarna, eftersom Klarna-betalningen tar längre tid att komma fram.

 

Retur adress

Observera att returadressen inte är densamma som företagets adress eller den adress som står på paketet. Det är viktigt att kontakta oss för att erhålla rätt returadress.

Det är heller inte möjligt att göra en retur direkt vid mottagandet. Det är viktigt att först ta emot paketet och sedan kontakta oss för att få den korrekta returadressen. Därefter kan returen göras till returavdelningen som finns i Stockholm.

Retur

Observera att en kund endast kan skicka en retur till vår reservdels partner i Stockholm och är ansvarig för fraktkostnaden. Förutom fraktkostnaderna tillkommer en retur avgift på 300 SEK, vilken är en administrativ kostnad, hantering kostnad som ska betalas. Om dessa kostnader inte betalas kan ärendet överlämnas till ett inkassobolag för vidare åtgärder.

Kontakta oss via hemsidan för att få retur adress. Observera att retur adressen inte är samma som Babify huvudkontors adress. Kunden kan endast använda transparent tejp för att inte skada förpacknings information och bilder. Fraktavgifter för alla returer måste vara betalda och försäkrade av dig. Du ansvarar för eventuell förlust eller skada under transporten. Vi kan inte garantera att vi mottar din returnerade vara. Frakt- och hanterings avgifter återbetalas inte. Eventuell återbetalning inkluderar inte fraktkostnaden. Om produkten är skadad på något sätt eller om du har påbörjat returen efter att 14 kalenderdagar har gått, kommer du inte att vara berättigad till återbetalning enligt ovan. Det är viktigt att mejla oss retur-spårnings numret så snart du skickar din retur. När vi har mottagit din vara kommer vårt team av proffs att inspektera den och behandla din återbetalning. Pengarna kommer att återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden som du använde vid köpet. För kreditkorts betalningar kan det ta 5 till 10 arbetsdagar innan en återbetalning visas på ditt kreditkorts utdrag.